Menu główne
Regulamin
OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG KURIERSKICH I POCZTOWYCH REALIZOWANYCH PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWO HANDLOWE MBE TOMASZ TOMASZEWSKI W RAMACH SIECI MAIL BOXES ETC.
WPROWADZENIE:
niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług Kurierskich i Pocztowych realizowanych przez Punkty Obsługi MBE, określają wykonywanie usług w zakresie logistyki przesyłek, obejmujących: odbiór przesyłek, przechowanie, przekazanie do wysyłki oraz innych usług, realizowanych przez Punkty Obsługi MBE, działających pod marką sieci Mail Boxes Etc. oraz MBE.
Logistyka przesyłek stanowi główny przedmiot działalności Punktów Obsługi MBE, realizowanej poprzez umowy zawarte z największymi renomowanymi przedsiębiorstwami zajmującymi się przewozem i logistyką krajową oraz międzynarodową.
Zakres usług oferowanych przez poszczególne Punkty Obsługi MBE może się różnić w zależności od konkretnego Punktu.
Niniejsze Ogólne Warunki Umów Punktów Obsługi MBE dotyczą klientów korzystających z usług świadczonych przez Punkty Obsługi MBE.
DEFINICJE:
Określenia użyte w niniejszych Ogólnych Warunkach Świadczenia Usług Kurierskich i Pocztowych przez Punkt Obsługi MBE, będą miały następujące znaczenie:
Ogólne Warunki Umów Punktów Obsługi „MBE” lub „OWU MBE” -
PUNKT OBSŁUGI MBE lub „PO-
KLIENT -
PRZEWOŹNIK – wybrany spośród dostępnych przedsiębiorców, świadczący na własny rachunek i ryzyko usługi przewozu, któremu Klient powierza doręczenie przesyłki z miejsca nadania do miejsca dostawy, na warunkach zamieszczonych na właściwej stronie internetowej oraz udostępnionych w PO-
ADRESAT (ODBIORCA) -
PRAWO POCZTOWE -
PRZESYŁKA -
PRZESYŁKA POCZTOWA
USŁUGA MBE -
MIEJSCE NADANIA -
MIEJSCE DOSTAWY -
CENNIK -
LIST PRZEWOZOWY -
INDYWIDULANE ZLECENIE WYSYŁKI LUB „IZW” -
OGÓLNE ZLECENIE WYSYŁKI LUB „OZW” -
PRZEWOŹNIK – przedsiębiorca stale i zawodowo trudniący się przewozem rzeczy w transporcie krajowym i międzynarodowym świadczący usługi przewozowe i pocztowe zlecane przez Klientów a któremu PUH MBE Tomasz Tomaszewski powierza organizację przewozu.
Przewoźnicy świądczący usługi dla PO-
-
-
-
REGULAMIN PRZEWOŹNIKA
www.ups.com.pl
www.fedex .com.pl
www.inpost.pl
RODO -
§ 1
Postanowienia ogólne:
1. Klient zobowiązany jest przekazać Przesyłkę PO-
2. Przesyłki, które ze względu na swoje właściwości lub zawartość wymagają opakowania, Klient zobowiązuje się przekazać we właściwym opakowaniu. Opakowanie to powinno m.in.:
a. być odporne, zamknięte i skutecznie zabezpieczone, tj. zaklejone taśmą samoprzylepną, zapieczętowane lub zalakowane,
b. uniemożliwiać dostęp do zawartości Przesyłki bez pozostawiania widocznych śladów,
c. być odpowiednio opisane, jeśli jest to wymagane lub uzasadnione przez wzgląd właściwość i zawartość Przesyłki,
d. nie powodować uszkodzeń innych przesyłek magazynowanych lub transportowanych
3. Klient może zlecić opakowanie przesyłki PO-
§ 2
Przesyłki wyłączone z zakresu Usług MBE:
1. Punkt Obsługi MBE nie przyjmuje Przesyłek niebezpiecznych lub przesyłek niezgodnych z warunkami świadczenia usług kurierskich udostępnionych Klientowi, w tym m.in.:
a. materiałów wybuchowych,
b. materiałów i substancji łatwopalnych lub żrących,
c. broni palnej,
d. dzieł sztuki,
e. przedmiotów wymagających odrębnej licencji na transport,
f. pieniędzy, czeków i innych papierów wartościowych,
g. żywych zwierząt
h. przedmiotów potencjalnie mogących spowodować szkody na osobie, mieniu lub w środowisku jak również zanieczyszczenie lub uszkodzenie innych Przesyłek
i. produktów określonych w art. 45-
2. Punkt Obsługi MBE zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia i zwrotu Przesyłki oraz odmowy wykonania Usługi MBE w uzasadnionych przypadkach, w szczególności wykonania wysyłki przesyłki która nie spełnia warunków świadczenia usług kurierskich, wybranego przez Klienta Przewoxnika, o czym PO-
§ 3
Sprawdzenie i otwarcie Przesyłki:
1. W przypadku pojawienia się uzasadnionych wątpliwości lub podejrzeń, że Przesyłka może spowodować uszkodzenie innych przesyłek, mienia lub środowiska, PO-
2. W przypadku uzasadnionych podejrzeń, że przesyłka jest przedmiotem przestępstwa lub jej zawartość stanowi zagrożenie dla ludzi lub środowiska, PO-
3. Czynności otwarcia i sprawdzenia Przesyłki powinny być zaznaczone w liście przewozowym.
§ 4
Zlecenia wysyłki oraz List przewozowy:
1. Klient powinien właściwie, precyzyjnie (bez błędów i pomyłek), kompletnie i czytelnie wypełnić Indywidualne lub Ogólne Zlecenie Wysyłki, w sposób umożliwiający wypełnienie Listu przewozowego, albo przekazać w innej formie PO MBE dane oraz instrukcje umożliwiające prawidłowe wypełnienie Listu przewozowego, w szczególności dane wymienione w IZW lub OZW. Klient ponosi wyłączą odpowiedzialność za dane przekazane w celu wypełniania zleceń wysyłki lub Listu przewozowego.
2.Klient otrzymując kopię listu przewozowego lub potwierdzenie nadania przesyłki potwierdza prawdziwość zawartych w nich danych, akceptuje przedstawione warunki świadczenia usług kurierskich wybranego Przewoźnika oraz niniejszy Regulamin Świadczenia Usług PO MBE.
§ 5
Opłaty i płatności za Usługi MBE:
1. Z tytułu wykonania przez Punkt Obsługi MBE usługi zleconej przez Klienta, Klient zobowiązany jest uiścić należną PO-
Wszystkie opłaty za Usługi MBE określone są w Cenniku. Opłata należna PO-
2. PO-
3. W przypadku opóźnienia w uregulowaniu wymagalnych należności PO-
4. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (Dz. U. z 2004 r., Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).
§ 6
Warunki i terminy doręczeń:
Warunki oraz terminy doręczenia Przesyłki z Miejsca Nadania do Miejsca odbioru, jak również procedura w razie zaginięcia Przesyłki, określone są w przedstawionych Klientowi warunkach świadczenia usług przewozowych , wybranego przez Klienta Przewoźnika.
§ 7
Utrata, opóźnienie w doręczeniu lub uszkodzenie Przesyłki:
1. W razie utraty, uszkodzenia lub opóźnienia w doręczeniu Przesyłki, zastosowanie znajdują przedstawione Klientowi warunki świadczenia usług kurierskich, wybranego przez Klienta Przewoźnika.
2. W razie utraty, uszkodzenia lub opóźnienia w doręczeniu Przesyłki, Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym PO-
3. Po otrzymaniu informacji o których mowa w § 7 pkt 2 powyżej, PO-
4. Punkt Obsługi MBE, od chwili wydania Przesyłki wybranemu przez Klienta Przewoźnikowi, nie ponosi odpowiedzialności za utratę uszkodzenie lub opóźnienia w doręczeniu Przesyłki, jak również za wynikłe stąd szkody. W razie wystąpienia utraty, uszkodzenia lub opóźnienia w doręczeniu Przesyłki, jak również szkody po stronie Klienta, PO-
§ 8
Odpowiedzialność:
1. Punkt Obsługi MBE odpowiada wyłącznie za uszkodzenia Przesyłki oraz inne szkody wynikające z działania lub zaniechania PO-
2. W razie uszkodzenia, utraty lub opóźnienia w doręczeniu przesyłki, powstałych w trakcie doręczenia Przesyłki przez Przewoźnika , zastosowanie znajdują warunki świadczenia usług wybranego przez Klienta Przewoźnika. W wypadku zlecenia przez Klienta PO-
3. Klient nadając przesyłkę deklaruje jej wartość . Deklaracja wartości musi odpowiadać stanowi faktycznemu i rzeczywistej wartości przesyłki. W razie uszkodzenia przesyłki odpowiedzialność PO MBE ograniczona jest do kwoty, o którą obniżyła się deklarowana rzeczywista wartość przesyłki. Jeżeli tylko część przesyłki doznała obniżenia wartości przez uszkodzenie, odpowiedzialność ograniczona jest do kwoty, która winna być uiszczona w razie zaginięcia jedynie części, której wartość się obniżyła.
4. PO MBE nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1 powyżej jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w organizacji przewozu Przesyłki powstały:
a) wskutek siły wyższej;
b) z przyczyn występujących po stronie Klienta, Nadawcy lub Odbiorcy;
c) z powodu naruszenia przez Klienta lub Odbiorcę przepisów prawa, niniejszego Regulaminu, Regulaminu Przewoźnika lub Umowy zawartej z PO MBE;
d) z powodu właściwości zawartości Przesyłki;
e) z innych przyczyn wskazanych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, wyłączających odpowiedzialność PO MBE.
5. PO MBE jest zwolniona od odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie Przesyłki powstały co najmniej z jednej z następujących przyczyn:
a) nadania pod nazwą niezgodną z rzeczywistością, nieścisłą lub niedostateczną, rzeczy wyłączonych z przewozu zgodnie z § 8 niniejszego Regulaminu, lub przyjmowanych do spedycji na warunkach szczególnych lub niezachowania przez Klienta lub Nadawcę tych warunków;
b) braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania Przesyłki, narażonej w ten sposób na szkodę wskutek jej naturalnych właściwości;
c) szczególnej podatności rzeczy na szkodę wskutek wad lub naturalnych właściwości;
6. Wystąpienie chociaż jednej z przesłanek wymienionych w niniejszym paragrafie powoduje, zwolnienie PO MBE z odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku uszkodzenia bądź utraty przesyłki, a także opóźnienia jej doręczenia.
7. Przyjęcie przesyłki przez Odbiorcę bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie wszelkich roszczeń odszkodowawczych z tytułu ubytku lub uszkodzenia przesyłki w stosunku do PO MBE.
8. Uprawnionemu przysługuje odszkodowanie za utratę lub ubytek Przesyłki, obliczane na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
9. W razie niemożności ustalenia wysokości odszkodowania w sposób określony w ust. 7 powyżej, wysokość tę ustala rzeczoznawca.
10. PO MBE nie odpowiada za działania lub zaniechania Klienta, Nadawcy bądź Odbiorcy, które mają znamiona czynów zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
11. Wszystkie kwoty szkód powstałych z tytułu opóźnienia, uszkodzenia bądź utraty przesyłek winny być właściwie udokumentowane.
12. PO MBE nie ponosi odpowiedzialności za niejawne szkody w zawartości przesyłki. Za taką niejawną szkodę uznaje się szkodę niemożliwą do stwierdzenia w momencie dostawy, ze względu na brak widocznych naruszeń opakowania przesyłki.
13. Kwoty odszkodowania, o których mowa w niniejszym paragrafie należne są uprawnionemu jedynie w przypadku, gdy okaże się, że PO MBE ponosi odpowiedzialność za powstałą szkodę zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
§ 9
Postępowanie reklamacyjne:
PUH MBE ustala następujące zasady sprawdzenia stanu Przesyłki:
1) ustalenia stanu Przesyłki dokonuje się protokolarnie po zakończeniu przewozu w celu określenia zakresu szkody, jeżeli nastąpiło naruszenie stanu Przesyłki;
2) w przypadku zaistnienia widocznego uszkodzenia lub częściowej utraty przesyłki, ustala się niezwłocznie protokolarnie stan Przesyłki oraz okoliczności powstania szkody; protokół ten winien zostać podpisany przez Odbiorcę oraz osobę doręczającą przesyłkę;
3) w chwili, kiedy Odbiorca potwierdzi odbiór przesyłki, odpowiedzialność za jej stan i kompletność przechodzi na Odbiorcę. Wszelkie zastrzeżenia stwierdzające nieprawidłowości w wykonaniu usługi dotyczące stanu przesyłki bądź też realizacji jej dostawy, powinny zostać umieszczone przez Odbiorcę w chwili jej odbioru w dokumentach przewozowych;
4) protokół podpisują osoby uczestniczące w ustaleniu stanu Przesyłki. Jeżeli Uprawniony nie zgadza się z treścią protokołu, może zamieścić w nim zastrzeżenie z uzasadnieniem; w razie odmowy podpisania protokołu przez Uprawnionego, Przewoźnik stwierdza w nim fakt i przyczyny odmowy. Uprawniony otrzymuje bezpłatnie egzemplarz protokołu;
5) w razie trudności w ustaleniu danych dotyczących czasu, rodzaju, rozmiarów lub przyczyny szkody, dane te określa rzeczoznawca powołany przez PUH MBE lub Przewoźnika w porozumieniu z uprawnionym;
6) formę sporządzenia protokołu ustala Przewoźnik, wybrany przez Klienta podczas składania zlecenia przesyłki w miejscu nadania.
7) do prawidłowego zgłoszenia reklamacji niezbędne jest podanie nazwy Przewoźnika, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu zamieszkania (siedziby) uprawnionego do złożenia reklamacji.
W reklamacji należy wskazać;
-
-
-
W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien określić, w szczególności:
-
-
-
-
8) Do zgłoszenia reklamacyjnego należy załączyć list przewozowy, protokół, o którym mowa w ust. 1 powyżej oraz kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia.
9) Zgłoszenia reklamacyjne nie zawierające w/w. danych nie będą rozpatrywane. PUH MBE zastrzega sobie prawo do żądania również innych dokumentów niż wymienione powyżej, jeśli takie dokumenty okażą się niezbędne do zakończenia postępowania reklamacyjnego. Dokumenty takie powinny zostać dostarczone do PUH MBE w terminie 14 dni od daty skierowania żądania o nie do Reklamującego. Jeśli termin ten upłynie bez odpowiedzi, reklamacja może nie być rozpatrzona, bez możliwości jej ponownego wniesienia.
10) Złożenie reklamacji -
§ 10
Zastaw:
PO-
§ 11
Dane osobowe:
Zgodnie z Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych i Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że:
wszelkie przekazane Punktowi Obsługi MBE dane osobowe są wykorzystywane i przechowywane w związku z zawarciem i wykonaniem umowy,
administratorem danych osobowych jest Punkt Obsługi MBE, któremu dane są przekazywane,
osoba przekazująca dane uzyskuje niezwłocznie prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania lub zmiany oraz usunięcia,
dane osobowe są zapisywane i przetwarzane na nośnikach magnetycznych i wyodrębnione dla celów statystycznych oraz w odniesieniu do dystrybucji materiałów reklamowych dotyczących działalności Punktu Obsługi MBE jak również, że udostępnienie danych jest dobrowolne, a każda odmowa Klienta dotycząca przetwarzania przedmiotowych danych jest dla Punktu Obsługi MBE wiążąca.
Przysługują Państwu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
a. prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych lub prawo do przetworzenia ograniczenia przetwarzania
b. prawo dostępu do danych osobowych Klienta,
c. prawo żądania sprostowania danych osobowych Klienta,
d. prawo żądania usunięcia danych osobowych Klienta -
e. prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych Klienta,
f. prawo do przenoszenia danych osobowych Klienta
g. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych -
§ 12
Postanowienia końcowe:
1. Indywidualne lub Ogólne Zlecenia Wysyłki, mogą zawierać odmienne postanowienia od postanowień OWU MBE. W takim przypadku postanowienia OWU MBE stosuje się, o ile postanowienia poszczególnych IZW lub OZW nie stanowią inaczej.
2. W sprawach nieuregulowanych w OWU MBE, IZW oraz OZW, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawo pocztowe oraz Ustawy prawo przewozowe.
3. Niniejsze OWU MBE pozostają ważne do czasu ich odwołania lub zmiany. Zmiana postanowień OWU MBE wchodzi w życie po opublikowaniu OWU MBE wraz z zmianami, w sposób opisany w § 11 pkt 4 poniżej.
4. postanowienia OWU MBE opublikowane są na stronie internetowej: https://www.mbe-